Štúdium

V prvom ročníku sa žiaci oboznamujú okrem predmetov zameraných na IKT aj s predmetmi, ktoré sú aplikované v IKT ako matematika a fyzika. Dôraz je položený aj na komunikáciu v cudzom jazyku, pričom ako prvý cudzí jazyk je anglický jazyk. V druhom ročníku pribúda druhý cudzí jazyk – nemecký jazyk a pripájajú sa ekonomické predmety, ktoré by mali pomôcť budúcim absolventom lepšie sa uplatniť na trhu práce. V druhom a treťom ročníku má dôležité postavenie odborná prax v dĺžke 5 mesiacov, ktorá je zameraná na priame praxovanie IT firmách Košického kraja.
V súčasnosti je IKT priemysel jedným z ťahúňov zamestnanosti a produkcie v regióne Košického samosprávneho kraja, a to najmä v odvetví IKT služieb. V regióne pôsobí niekoľko veľkých nadnárodných spoločností poskytujúcich rôzne druhy služieb svojim globálnym klientom. Súkromná stredná odborná škola hneď po svojom zriadení, teda od 15.9.2011, začala spolupracovať s IT firmami, ktoré pôsobia v regióne mesta Košice. Poznatky a potreby týchto firiem boli postupne zapracované aj do učebných plánov študijného odboru 2695 7 00 počítačové systémy.
Hneď 1.9.2012 sme spoluprácu s IT firmami pretavili aj do spolupráce v oblasti vzdelávacieho procesu. Odborník z IT firmy učí predmet „Aplikačný software“ „Programovanie v Jave“ a „Databázové systémy“.

Učebný plán

Študijný odbor: 2695 7 00 počítačové systémy
Forma, spôsob a organizovanie štúdia: denné pomaturitné štúdium absolventov strednej školy
 
Kategórie a názvy vyučovacích predmetovPočet týždenných vyučovacích hodín v ročníku
1.2.3.Spolu¹
Polroky1.2.ز1.2.Ø1.2.Ø
Odborné predmety**********
anglický jazyk c)333031,5301,56
nemecký jazyk c)0000212012
aplikovaná matematika4440000004
aplikovaná fyzika c)2220000002
spoločensko-administratívny styk c)1110000001
personálny manažment2220000002
ekonomické a právne aspekty podnikania4440420006
manažment c)0000002011
marketing c)0000212012
automatizované systémy riadenia c)000021301,52,5
elektronické a komunikačné systémy4440210005
výpočtová technika142,50210003,5
periférne zariadenia4020000002
počítačové siete121,5031,5301,54,5
strojovo orientované jazyky121,5031,50003,5
aplikačný software c)211,50212013,5
operačné systémy000031,50001,5
praktické cvičenia c)000031,52012,5
optimalizačné metódy v praxi031,50000001,5
databázové systémy0000004022
prax f)00040f)020040f)2040f)
seminár k tvorbe odborných prác0001111112
spolu**30,5**36,5**32,599,5
 

Poznámky

¹ Súčet hodín uvedených v Ø za všetky ročníky.
² Priemerný počet týždenných vyučovacích hodín v ročníku v každom predmete Ø=(1.polrok+2.polrok):2
(napr. 3 hod. v 1. polroku, 4 hod. v 2. polroku)
Ø= (3+4) : 2 = 3,5 hod. v ročníku.

  1. Trieda sa delí na skupiny podľa ods. 1, 2, 3 § 6 Smerníc Ministerstva školstva SSR a Ministerstva zdravotníctva SSR č. 7827/1985 – 21 o stredných školách z 11. júla 1985 (ďalej len „Smernice“).
  2. Predmety sa neklasifikujú. Na absolventskom diplome a vo výkaze o štúdiu žiaka sa uvedie „absolvoval/-a“.
  3. Predmet má charakter cvičení.
  4. Predmety možno spájať do viachodinových celkov.
  5. Predmety možno vyučovať jednu hodinu týždenne aj v popoludňajších hodinách a spájať ho do viachodinových celkov.
  6. Súčasťou predmetu prax je odborná prax, ktorú žiaci absolvujú počas štúdia v (2. a 3. ročníku) ročníkoch v rozsahu (spolu 75 pracovných dní, 8 hodín za jeden deň) v súlade s Výkladom hlavných foriem praktického vyučovania na stredných školách a odborných učilištiach schváleného MŠV SR dňa 15. decembra 1994 pod č. 5651/1994-212. Hodiny praktického vyučovania sa učiteľom odborných predmetov započítavajú do základného úväzku podľa Nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 162 z 20. marca 2002 o rozsahu vyučovacej činnosti a výchovnej činnosti pedagogických zamestnancov.
  7. Riaditeľ školy môže na základe odporúčania predmetovej komisie vykonať v učebnom pláne v jednotlivých ročníkoch úpravy až do 10% celkového počtu týždenných vyučovacích hodín. Pri týchto úpravách nie je možné zrušiť žiadny vyučovací predmet, alebo do skupiny povinných predmetov zaradiť nový povinný predmet.
  8. V jednotlivých vyučovacích predmetoch má vyučujúci možnosť upraviť obsah učiva až do výšky 30% v každom ročníku, zaradením nových poznatkov vyplývajúcich z aktuálneho rozvoja vedy a techniky a z potreby prispôsobiť učivo aktuálnym potrebám odboru, trhu práce, regiónu, alebo špecifickým potrebám školy. Zmeny v obsahu učiva schvaľuje príslušná predmetová komisia.
  9. Žiaci v každom ročníku absolvujú exkurzie (3 dni v školskom roku) na prehĺbenie, upevnenie a rozšírenie poznatkov získaných v teoretickom vyučovaní. Exkurzie sú súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu. Ich rozsah a obsah schvaľuje riaditeľ školy v súlade s učebným plánom. Pripravuje a vedie ich učiteľ, ktorého vyučovací predmet najviac súvisí s obsahom exkurzie. Organizácia exkurzií musí byť v súlade so Smernicami.
  10. Vyučujúci sú povinní zohľadňovať otázky bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a starostlivosti o životné prostredie.
  11. Výučba v študijných odboroch pomaturitného štúdia poskytujúceho vyššie odborné vzdelanie sa realizuje v 1. a 2. ročníku v rozsahu 33 týždňov, v 3. ročníku 30 týždňov. Školský rok trvá 40 týždňov. 7 týždňov je rezerva určená na opakovanie učiva, absolventské skúšky, prax, exkurzie, kurzy a pod.
  12. Ďalšie špecifické otázky, upozornenia, vysvetlenia a pod. podľa príslušného odboru a formy štúdia, napríklad zabezpečovanie exkurzií.
  13. Neoddeliteľnou súčasťou učebného plánu sú prílohy, v ktorých sú uvedené zoznamy schvaľovacích doložiek učebných osnov ostatných predmetov (všeobecnovzdelávacích, odborných, odborných podľa odborných zameraní, voliteľných, nepovinných).
  14. Ročníkové práce počas štúdia a absolventské práce sú upravené podľa školského poriadku, ktorý schvaľuje riaditeľ školy.
  15. Platí iba jedna schválená učebná osnova pre všetky odbory poskytujúce vyššie odborné vzdelanie.
Späť na začiatok