Štúdium
V prvom ročníku sa žiaci oboznamujú okrem predmetov zameraných na IKT aj s
predmetmi, ktoré sú aplikované v IKT ako matematika a fyzika. Dôraz je položený
aj na komunikáciu v cudzom jazyku, pričom ako prvý cudzí jazyk je anglický jazyk.
V druhom ročníku pribúda druhý cudzí jazyk – nemecký jazyk a pripájajú sa
ekonomické predmety, ktoré by mali pomôcť budúcim absolventom lepšie sa
uplatniť na trhu práce. V druhom a treťom ročníku má dôležité postavenie
odborná prax v dĺžke 5 mesiacov, ktorá je zameraná na priame praxovanie IT
firmách Košického kraja.
V súčasnosti je IKT priemysel jedným z ťahúňov zamestnanosti a produkcie
v regióne Košického samosprávneho kraja, a to najmä v odvetví IKT služieb.
V regióne pôsobí niekoľko veľkých nadnárodných spoločností poskytujúcich
rôzne druhy služieb svojim globálnym klientom. Súkromná stredná odborná škola
hneď po svojom zriadení, teda od 15.9.2011, začala spolupracovať s IT firmami,
ktoré pôsobia v regióne mesta Košice. Poznatky a potreby týchto firiem boli
postupne zapracované aj do učebných plánov študijného odboru 2695 7 00 počítačové systémy.
Hneď 1.9.2012 sme spoluprácu s IT firmami pretavili aj do spolupráce v oblasti
vzdelávacieho procesu. Odborník z IT firmy učí predmet „Aplikačný software“
„Programovanie v Jave“ a „Databázové systémy“.
Učebný plán
Študijný odbor: | 2695 7 00 počítačové systémy |
---|---|
Forma, spôsob a organizovanie štúdia: | denné pomaturitné štúdium absolventov strednej školy |
Kategórie a názvy vyučovacích predmetov | Počet týždenných vyučovacích hodín v ročníku | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | Spolu¹ | |||||||
Polroky | 1. | 2. | ز | 1. | 2. | Ø | 1. | 2. | Ø | |
Odborné predmety | * | * | * | * | * | * | * | * | * | * |
anglický jazyk c) | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 1,5 | 3 | 0 | 1,5 | 6 |
nemecký jazyk c) | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 |
aplikovaná matematika | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 |
aplikovaná fyzika c) | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
spoločensko-administratívny styk c) | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
personálny manažment | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
ekonomické a právne aspekty podnikania | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 6 |
manažment c) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 1 |
marketing c) | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 |
automatizované systémy riadenia c) | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 3 | 0 | 1,5 | 2,5 |
elektronické a komunikačné systémy | 4 | 4 | 4 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 5 |
výpočtová technika | 1 | 4 | 2,5 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3,5 |
periférne zariadenia | 4 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
počítačové siete | 1 | 2 | 1,5 | 0 | 3 | 1,5 | 3 | 0 | 1,5 | 4,5 |
strojovo orientované jazyky | 1 | 2 | 1,5 | 0 | 3 | 1,5 | 0 | 0 | 0 | 3,5 |
aplikačný software c) | 2 | 1 | 1,5 | 0 | 2 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3,5 |
operačné systémy | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1,5 | 0 | 0 | 0 | 1,5 |
praktické cvičenia c) | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1,5 | 2 | 0 | 1 | 2,5 |
optimalizačné metódy v praxi | 0 | 3 | 1,5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1,5 |
databázové systémy | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 2 | 2 |
prax f) | 0 | 0 | 0 | 40f) | 0 | 20 | 0 | 40f) | 20 | 40f) |
seminár k tvorbe odborných prác | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
spolu | * | * | 30,5 | * | * | 36,5 | * | * | 32,5 | 99,5 |
Poznámky
¹ Súčet hodín uvedených v Ø za všetky ročníky.
² Priemerný počet týždenných vyučovacích hodín v ročníku v každom predmete
Ø=(1.polrok+2.polrok):2
(napr. 3 hod. v 1. polroku, 4 hod. v 2. polroku)
Ø= (3+4) : 2 = 3,5 hod. v ročníku.
- Trieda sa delí na skupiny podľa ods. 1, 2, 3 § 6 Smerníc Ministerstva školstva SSR a Ministerstva zdravotníctva SSR č. 7827/1985 – 21 o stredných školách z 11. júla 1985 (ďalej len „Smernice“).
- Predmety sa neklasifikujú. Na absolventskom diplome a vo výkaze o štúdiu žiaka sa uvedie „absolvoval/-a“.
- Predmet má charakter cvičení.
- Predmety možno spájať do viachodinových celkov.
- Predmety možno vyučovať jednu hodinu týždenne aj v popoludňajších hodinách a spájať ho do viachodinových celkov.
- Súčasťou predmetu prax je odborná prax, ktorú žiaci absolvujú počas štúdia v (2. a 3. ročníku) ročníkoch v rozsahu (spolu 75 pracovných dní, 8 hodín za jeden deň) v súlade s Výkladom hlavných foriem praktického vyučovania na stredných školách a odborných učilištiach schváleného MŠV SR dňa 15. decembra 1994 pod č. 5651/1994-212. Hodiny praktického vyučovania sa učiteľom odborných predmetov započítavajú do základného úväzku podľa Nariadenia vlády Slovenskej republiky č. 162 z 20. marca 2002 o rozsahu vyučovacej činnosti a výchovnej činnosti pedagogických zamestnancov.
- Riaditeľ školy môže na základe odporúčania predmetovej komisie vykonať v učebnom pláne v jednotlivých ročníkoch úpravy až do 10% celkového počtu týždenných vyučovacích hodín. Pri týchto úpravách nie je možné zrušiť žiadny vyučovací predmet, alebo do skupiny povinných predmetov zaradiť nový povinný predmet.
- V jednotlivých vyučovacích predmetoch má vyučujúci možnosť upraviť obsah učiva až do výšky 30% v každom ročníku, zaradením nových poznatkov vyplývajúcich z aktuálneho rozvoja vedy a techniky a z potreby prispôsobiť učivo aktuálnym potrebám odboru, trhu práce, regiónu, alebo špecifickým potrebám školy. Zmeny v obsahu učiva schvaľuje príslušná predmetová komisia.
- Žiaci v každom ročníku absolvujú exkurzie (3 dni v školskom roku) na prehĺbenie, upevnenie a rozšírenie poznatkov získaných v teoretickom vyučovaní. Exkurzie sú súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu. Ich rozsah a obsah schvaľuje riaditeľ školy v súlade s učebným plánom. Pripravuje a vedie ich učiteľ, ktorého vyučovací predmet najviac súvisí s obsahom exkurzie. Organizácia exkurzií musí byť v súlade so Smernicami.
- Vyučujúci sú povinní zohľadňovať otázky bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a starostlivosti o životné prostredie.
- Výučba v študijných odboroch pomaturitného štúdia poskytujúceho vyššie odborné vzdelanie sa realizuje v 1. a 2. ročníku v rozsahu 33 týždňov, v 3. ročníku 30 týždňov. Školský rok trvá 40 týždňov. 7 týždňov je rezerva určená na opakovanie učiva, absolventské skúšky, prax, exkurzie, kurzy a pod.
- Ďalšie špecifické otázky, upozornenia, vysvetlenia a pod. podľa príslušného odboru a formy štúdia, napríklad zabezpečovanie exkurzií.
- Neoddeliteľnou súčasťou učebného plánu sú prílohy, v ktorých sú uvedené zoznamy schvaľovacích doložiek učebných osnov ostatných predmetov (všeobecnovzdelávacích, odborných, odborných podľa odborných zameraní, voliteľných, nepovinných).
- Ročníkové práce počas štúdia a absolventské práce sú upravené podľa školského poriadku, ktorý schvaľuje riaditeľ školy.
- Platí iba jedna schválená učebná osnova pre všetky odbory poskytujúce vyššie odborné vzdelanie.